O nas
Szkolenia i doradztwo
Wynajem sal
Dni Techniki
Olimpiada OWT
Projekty
Konkursy
Stowarzyszenia
Współpraca
Kontakt
AKTUALNOŚCI- zestaw otwartych zasobów edukacyjnych EMERGEAKTUALNOŚCI- V Ogólnopolska Konferencja Naukowa - zmiana terminu i ważne informacjeAKTUALNOŚCI: Jesteśmy zaangażowani w projekt VLEE -Visual Literacy for Engineering EducationKONFERENCJA WSPÓŁCZESNY CZŁOWIEK WOBEC WYZWAŃ I ZAGROŻEŃ W CYBERPRZESTRZENIProjekt EMERGE- stoimy po stronie Kobiet! Męski vs. damski – czy zawód ma płeć?AKTUALNOŚCI- X Dni Techniki Pomorza Zachodniego 2019- SPRAWOZDANIEAKTUALNOŚCI-Stoewer- jakość ze SzczecinaAKTUALNOŚCI: Czy płeć jest dla kobiet utrudnieniem w karierze?AKTUALNOŚCI-projekt EMERGE: Kobieta na czele fabryki i w kosmosie
O nas Cele i statutZarządRada RegionuHistoriaHistoryczne plany siedzibyPrezesi FSNT NOT SzczecinO nas w prasieNasze FilmySprawozdania z działalności
Szkolenia i doradztwo Oferta Szkoleniowa FSNT NOTSzkolenia BHP, P-POŻ i pierwszej pomocy przedmedycznejKonsultingOpinie o innowacyjnościWspólne aplikowanie w projektachV Ogólnopolska Konferencji Naukowa-Współczesny człowiek wobec wyzwań i zagrożeń w cyberprzestrzeni. Aspekty społeczne – techniczne – prawne.
Wynajem sal
Dni Techniki O wydarzeniuX Dni Techniki Pomorza Zachodniego 2019- SPRAWOZDANIEArchiwum Dni Techniki 2018
Olimpiada OWT Olimpiada OWT 2018-2019Archiwum zdjęciowe poprzednich lat
Projekty Projekt VLEE -Visual Literacy for Engineering EducationEMERGE – Empowering Female Entrepreneurs in EngineeringZasłużeni dla nauki i techniki spod znaku GryfaTechnik Mechanik - elitarny profil kształceniaWykaz projektów- archiwum
Konkursy Wyróżniający się Nauczyciel i Opiekun młodzieży
Stowarzyszenia Wykaz stowarzyszeń SNTOddziały SNT w NOT SzczecinStowarzyszenia FSNT-NOT- działalność i adresy
Współpraca Zapraszamy do współpracyMuzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie
Kontakt Dane kontaktoweGodziny otwarcia

Projekt VLEE -Visual Literacy for Engineering Education

Jesteśmy zaangażowani w projekt VLEE -Visual Literacy for Engineering Education jako jeden z liderów międzynarodowego projektu.

Szkicowanie, odczytywanie diagramów, infografiki czy rysunków CAD jest podstawą pracy współczesnego inżyniera. Dlatego też, środowiska edukacyjne oraz akademickie kładą coraz większy nacisk na naukę odczytywania oraz interpretowania informacji wizualnych. Inżynierowie, nauczyciele oraz inne osoby posiadające te umiejętności są coraz bardziej doceniane na rynku pracy, co powoduje, że mają większą szansę na zdobycie upragnionego stanowiska. Projekt VLEE „Visual Literacy for Engineering Education”, pokazuje jak ważnym elementem edukacji inżynierskiej jest interpretacja oraz komunikowanie się za pomocą informacji przedstawionej w sposób wizualny, oraz ma na celu wzmocnienie i ułatwienie dostępu do zasobów wizualnych. Dlatego też, Federacja Stowarzyszeń Naukowo Technicznych NOT podjęła się opracowania następujących rezultatów:

  • Ramy Kompetencji, która jest skoordynowanym wysiłkiem w celu strukturyzowania i komunikowania specyficznych dla inżynierii elementów umiejętności wizualnych w sposób, który mówi w języku nauczycieli, eliminując konkretne luki w ich wiedzy.
  • Zestawu narzędzi, skierowanego bezpośrednio do nauczycieli i trenerów, którzy chcą podnieść jakość nauczania za pomocą cyfrowych narzędzi wizualnych, ale nie są pewni, jakich narzędzi użyć i jak z nich korzystać.
  • Kursu online, który uzupełnia pracę w klasie, zapewniając nauczycielom praktyczne źródło pomocy w utrwalaniu umiejętności uczniów.

Projekt „Visual Literacy for Engineering Education” realizowany jest w ramach programu Erasmus +. W projekcie biorą udział partnerzy z Polski, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii i Hiszpanii.

Dołączając do naszej społeczności na Facebooku: https://www.facebook.com/VLEEerasmus/, LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/vlee-visual-literacy-for-engineering-education-1094091a6/ lub wchodząc na oficjalną stronę projektu https://www.vleeproject.eu/ można przeczytać więcej o najnowszych trendach na ten temat oraz uzyskać dostęp do naszych materiałów szkoleniowych i kursów.

Alfabetyzm Vizualny w Edukacji Inżynierskiej – ankieta poznawcza

Wszystkie osoby prowadzące oraz pobierające nauki w obszarach technicznych zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu dotyczącym wykorzystania kompetencji wizualnych w edukacji technicznej i inżynierskiej. Badanie ma charakter międzynarodowy i obejmuje grupy docelowe z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii i Polski.

Badanie realizowane jest w ramach projektu Visual Literaccy for Engineering Education (VLEE), a jego podstawowym celem jest zebranie rekomendacji do opracowania dedykowanych materiałów szkoleniowych, mających na celu rozwijanie poziomu i obszarów wykorzystania kompetencji wizualnych techników i inżynierów. Ankieta składa się z krótkich pytań wielokrotnego wyboru. Wypełnienie jej zajmuje 5-10 min.

Aby wziąć udział należy wybrać link właściwy dla grupy przynależności:

- Nauczyciele i trenerzy edukacji zawodowej: https://forms.gle/qVjx1ofDDi3QFf158

- Uczniowie i studenci edukacji zawodowej: https://forms.gle/qRCX1RwgtvuxEyXd9

- Wykładowcy uczelni wyższych kierunków inżynierskich: https://forms.gle/nWWoTMNqnv6eN37L7

- Studenci uczelni wyższych kierunków inżynierskich: https://forms.gle/GrUpbHBEFdBVHJyb6

EMERGE – Empowering Female Entrepreneurs in Engineering

Bierzemy czynny udział w Projekcie EMERGE – Empowering Female Entrepreneurs in Engineering

Celem projektu jest wzmocnienie ścieżek kariery przedsiębiorczej wśród kobiet – inżynierów. Już dziś pracujemy nad Planem Działań, którego kluczowym celem jest diagnoza dobrych praktyk oraz luk w istniejących ścieżkach kształcenia kobiet - inżynierów w odniesieniu do przedsiębiorczości oraz zaproponowanie zaleceń dotyczących innowacyjnych podejść pedagogicznych i działań edukacyjnych ukierunkowanych na rozwój kompetencji przedsiębiorczych kobiet, które chcą tworzyć firmy technologiczne i kierować ich dynamicznym rozwojem.

Zapraszamy reprezentantów jednostek szkoleniowych, uczelni wyższych, przedsiębiorstw, organizacji publicznych, prywatnych i non-profit do współpracy i wsparcia nas:

  • w procesie oceny istniejących metod i narzędzi wykorzystywanych podczas nauczania przedsiębiorczości i kształtowania postaw przedsiębiorczych wśród kobiet.
  • w opracowaniu zestawu rekomendacji i działań, które mogłyby przyczynić się do intensyfikacji działań w tym zakresie.

Zapraszamy do śledzenia bieżących aktualności nt. tego ciekawego projektu na naszym Facebooku

Więcej o projekcie: www.emergeengineers.eu


Zestaw otwartych zasobów edukacyjnych EMERGE został zaprojektowany z myślą o przedsiębiorczych kobietach - inżynierach.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z materiałami szkoleniowymi stworzonymi w ramach projektu EMERGE.

OZE EMERGE to pierwszy tego rodzaju program nauczania dla kobiet rozpoczynających pracę w inżynierii oraz myślących nad założeniem własnego biznesu.

Materiały składają się z 9 dostosowanych modułów, w których znajdziesz konkretne, innowacyjne, wysokiej jakości treści są dostarczane na wiele sposobów, poprzez przykłady i tematy nauczania wraz z odpowiednimi wskazówkami, celami, przykładami strategii pedagogicznych, materiałami dydaktycznymi i studiami przypadków. Więcej wiadomości na http://www.emergeengineers.eu/open-education-resources/

Czy ktoś inny robi to, co Ty chcesz zacząć? Czy Twój pomysł na biznes jest nowy? Czy to zadziała?

Walidacja to proces testowania i sprawdzania pomysłu przed uruchomieniem firmy, produktu lub usługi. Można go również użyć do przetestowania nazwy i marki Twojej firmy. Walidacja ma na celu upewnienie się, że Twoja firma będzie miała trwałą, rosnącą i opłacalną bazę klientów w określonym czasie, zamiast marnować miesiące lub lata na tworzenie produktu końcowego, za który nikt nie zapłaci.

 Mamy dla Ciebie ciekawe darmowe lekcje pod adresem http://www.emergeengineers.eu/open-education-resources/

Kobiety i technologiczne startupy

Obecnie liderki biznesu realizują szereg projektów i kampanii społecznych mających wyrównać szanse kobiet na rynku pracy. W najnowszym odcinku naszego programu na kanale Biznes24 rozmawiamy z jedną z tych liderek, dr Bianką Siwińską, prezeską Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, na temat tego, jak można pomóc młodym kobietom realizować się na rynku IT i technologicznych startupów.

Raport Kobiety w technologiach 2020

Współczesne profesjonalistki branży high-tech pochodzą zazwyczaj z dużego lub średniego miasta, mają 25-45 lat, wyższe wykształcenie (które nie musi być ściśle związane z wykonywaną pracą – tylko 47% deklaruje taki związek) i pracują w dużej firmie z zachodnim kapitałem. Pracę zaczynają zazwyczaj przed ukończeniem studiów (73%) i prawie nigdy nie mają problemów z jej znalezieniem. Zatrudnione są na pełen etat oraz na czas nieokreślony (77,7%) – na stanowisku specjalisty/pracownika samodzielnego (51,7) lub też zarządzają projektami oraz zespołami (26,6%), często też całymi firmami (10,9%). Zarabiają przeciętnie 7907 zł netto.  Więcej na: https://itwiz.pl/raport-fep-kobiety-branzy-technologicznej-wciaz-musza-mierzyc-sie-seksizmem/

Przeszkodą, która odpycha kobiety od sektora technologiczno-inżynieryjnego, jest nieustanna potrzeba dostarczania dowodów swojej kompetencji

Kathrine W. Phillips , Erika V. Hall i Joan C. Williams przeprowadzili badania wśród 550 kobiet na temat pracy w branży STEM (science, technology, engineering, math). Okazało się, że największą przeszkodą, która odpycha kobiety od sektora technologiczno-inżynieryjnego, jest nieustanna potrzeba dostarczania dowodów swojej kompetencji – twierdzi tak aż dwie trzecie respondentów. Więcej o badaniu: https://www.pulshr.pl/

Mówią o niej Kosmiczna Dorota.

Ma 27 lat, a jej wynalazki testuje już NASA. Inżynier Dorota Budzyń ma zaledwie 27 lat, a jej urządzenia już testowały amerykańska NASA - Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej oraz ESA- European Space Agency. Pani inżynier wzięła też udział w dwutygodniowym eksperymencie symulującym pobyt człowieka na Księżycu. Więcej na: https://www.ofeminin.pl/swiat-kobiet/kariera/

Polskie kobiety górą! Yosh.AI, polski start-up założony przez Katarzynę Dorsey, stworzył dla Ministerstwa Cyfryzacji oraz NFZ automatycznego asystenta Koronawirus info

Polskie kobiety górą! Yosh.AI, polski start-up założony przez Katarzynę Dorsey, stworzył dla Ministerstwa Cyfryzacji oraz NFZ automatycznego asystenta „Koronawirus info”. Dziesięcioosobowy zespół z Yosh.AI, pracując zdalnie, stworzył go w zaledwie dwa tygodnie. Program oparty na sztucznej inteligencji odpowiada na najczęściej zadawane pytania w formie głosowej oraz tekstowej w zależności od kanału komunikacji. Więcej na stronie: https://www.forbes.pl/biznes/

Proces wyrównywania szans kobiet na rynku pracy w skali globalnej zajmie nawet 30 lat

Polska dobrze wypada na tle innych krajów, plasując się w czołówce europejskiej i światowej pod względem udziału kobiet (34 proc.) w kierowaniu w firmach. Średnia dla UE wyniosła jedynie 27 proc., a dla świata 24 proc.


Znacznie gorzej wygląda sytuacja przedsiębiorczych kobiet w branżach stricte technologicznych - niewielki procent kobiet pełni tam najwyższe stanowiska czy też prowadzi własne firmy. 


Jest jednak nadzieja na powolne zmiany. W Polsce jednak udział kobiet na politechnikach rośnie.

W roku 2007/2008 kobiety na uczelniach technicznych stanowiły 30,7% ogólnej liczby studentów, natomiast w roku akademickim 2018/2019 jest ich 36%. Wśród nich informatyka jest coraz bardziej popularna. Więcej nt. można dowiedzieć się z raportu: www.dziewczynynapolitechniki.pl/raport


Zmiany globalnych trendów mogą jednak przynieść wymierne wyniki ekonomiczne: badanie przeprowadzone w 2019 pośród 1700 firm z ośmiu krajów wykazało Europy, że 45 proc. organizacji, w których zróżnicowanie pracowników było powyżej średniej, zaliczyło wzrost dochodu na przestrzeni ostatnich 3 lat.


Jeśli chodzi o Polskę: wg firmy międzynarodowej firmy doradczej Deloitte aktywizacja kobiet pozostających poza rynkiem pracy mogłaby też wywrzeć korzystny wpływ na całą gospodarkę. Do 2025 r. mogłaby powiększyć polskie PKB o dodatkowe 51 mld zł.

Wynika z tego, że warto walczyć o zmiany nie tylko ze względów etycznych, ale także - ekonomicznych.



Na naszym Facebooku mogą Państwo śledzić na bieżąco nowości związane z karierą kobiet- inżynierów na całym świecie.

5 inspirujących kobiet z branży IT

Marissa Mayer - była pierwszą kobietą-inżynierem w Google, a następnie wiceprezesem w dziale Search Products & User Experience. Ostatecznie uznano ją twarzą marki.

Virginia M. Rometty -w 1981 roku dołączyła do IBM jako inżynier systemów. Została w firmie na dłużej. Szybko odkryła swój talent do zarządzania ludźmi i zadaniami. W 2012 roku przejęła fotel prezesa. Karierę rozpoczynała General Motors, gdzie pracowała w dziale aplikacji i rozwoju systemów....


Susan Wójcicki - pracowała chyba we wszystkich najważniejszych firmach technologicznych: zaczęła od Intel, przez Google (to w jej garażu powstała ta firma!), ostatecznie od 2014. jest prezesem Youtube. W Google początkowo zajmowała się marketingiem, potem została wiceprezesem.


To dzięki niej możemy korzystać z Google Images czy Google Books. W dużej mierze odpowiada za rosnącą popularność Youtube’a. Posiada obywatelstwo polskie.

Więcej nt. na ciekawym blogu: http://sylwiablach.pl/5-inspirujacych-kobiet-z-branzy-it-o…/

RAPORT „KOBIETY PISZĄ PRZYSZŁOŚĆ Trendy w Nowych Technologiach”

Sektor nowych technologii, jak każda inna gałąź biznesu potrzebuje kobiet. Szacuje się, że do 2020 roku powstanie ponad 500 tysięcy nowych miejsc pracy związanych z IT i już teraz eksperci przestrzegają przed przyszłym brakiem specjalistów z umiejętnościami informatycznymi. Jednocześnie z opublikowanego w marcu 2018 roku raportu UE wynika, że zwiększenie udziału kobiet w sektorze cyfrowym może przynieść UE roczny wzrost PKB o wartości 16 mld EUR. Budowanie wyrównanych szans i możliwości w przedsiębiorstwach wymaga więc włączenia kobiet w proces innowacji. Więcej nt. temat na : https://www.ladiesfirst.com.pl/raport-kobiety-pisza-przysz…/

Raport znajdziemy pod adresem: https://www.ladiesfirst.com.pl/…/Raport-kobiety-pisza-przys…

W ramach projektu EMERGE wspieramy kobiety w dążeniu do rozwoju.

Projekt EMERGE- stoimy po stronie Kobiet! Męski vs. damski – czy zawód ma płeć?

Z badania przeprowadzonego w grudniu 2017 roku na ogólnopolskiej próbie 1000 Polaków wynika, że stereotypy dotyczące predyspozycji kobiet i mężczyzn do wielu zawodów nadal niestety mają się dość dobrze. Ankietowani, poproszeni o wskazanie zawodów, które ich zdaniem są „męskie” oraz „kobiece”, za te najbardziej „męskie” uznali takie zawody jak: kierowca (66%), automatyk/robotyk (65%), inżynier energetyk (64%). Jednocześnie jako zawody najbardziej „kobiece” wskazane zostały przede wszystkim – projektant wnętrz (53%), farmaceuta (52%) czy pracownik socjalny (50%).

Zobacz dalszą część artykułu na: https://raportcsr.pl/kobiety-w-meskich-zawodach/

Liczba kobiet, które w Polsce zawodowo zajmują się naukami ścisłymi, w tym fizyką, sukcesywnie wzrasta

Olga Malinkiewicz, fizyk, wynalazczyni metody wytwarzania ogniw słonecznych na bazie perowskitów, prowadzi prosperujący innowacyjny biznes. Jak to jest być kobietą, naukowcem i bizneswoman? Więcej na ten temat na naszym Facebooku.

Ambasadorka nauki: Olga Malinkiewicz (Zawód naukowiec)

Nawet kobiety, które dotarły na wysokie stanowiska, uważają często, że płeć była dla nich utrudnieniem w karierze

Wg badania przeprowadzonego przez firmę IBM w 12 krajach świata kobiety mają 9-proc. udział wśród prezesów i dyrektorów generalnych, a biorąc pod uwagę wszystkie wysokie stanowiska (w tym członków zarządów i dyrektorów), ten udział jest dwukrotnie większy. Wiele z tych 18 proc. top menedżerek może być przykładem modelowych karier. Jednak aż 60 proc. z nich ocenia, że awansowałyby szybciej, gdyby były mężczyznami. Więcej artykułu na: www.rp.pl/Sciezki-kariery

Kobieta inżynier na czele fabryki

Christiane Engel jest dyplomowanym inżynierem i rozpoczęła swoją karierę zawodową w roku 1992 w Volkswagenie w Saksonii w obszarze inżynierii przemysłowej. Z dniem 1 października 2018 r. została nowym dyrektorem zakładu koncernu we Wrześni. W ramach projektu EMERGE popieramy przedsiębiorcze postawy wśród kobiet- inżynierów, dlatego zapraszamy do obejrzenia wywiadu z tą ciekawą Osobą.

O sukcesie gospodarczym decydują najbardziej innowacyjne sektory określane jako STEM (science, technology, engineering i mathematics

Niestety udział kobiet na kierunkach studiów ważnych dla tych branż wynosi tylko 13 proc. Pociąga to za sobą duże straty nie tylko dla przedsiębiorstw. Badania Europejskiej Agendy Cyfrowej pokazują, że gdyby w różnych dziedzinach STEM było mniej więcej tyle samo kobiet co mężczyzn, PKB Unii Europejskiej zwiększyłby się rocznie o około 9 mld EUR. "Moją odpowiedzią na nierówne traktowanie i zwykły brak kultury zawsze były doświadczenia i kompetencje, którymi mogłam się wykazać" — twierdzi Solange Olszewska. Jej zdaniem, są to też atuty wielu innych kobiet w rzekomo męskich branżach. W ramach projektu EMERGE chcemy przyczynić się do tego, że więcej kobiet wybierze karierę biznesową w branży technologicznej.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby kobieta stała się programistką, testerką czy administratorką sieci...

"... jesteśmy kobietami, które wgryzają się w tematy z reguły męskie. Chciałybyśmy przełamać to spojrzenie i własnym przykładem zaznaczyć, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby kobieta stała się programistką, testerką czy administratorką sieci..." W ramach projektu EMERGE także wspieramy karierę kobiet w nowych technologiach.

Zasłużeni dla nauki i techniki spod znaku Gryfa

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją na temat wybitnych, zasłużonych dla regionu zachodniopomorskiego osobistości: www.lince.apsl.edu.pl

Osoby zainteresowane historią gryfa na Pomorzu odsyłamy do bardzo ciekawej prezentacji przygotowanej przez słupskich studentów: https://lince.apsl.edu.pl/historia-gryfa-na-pomorzu/ oraz do poniższego filmu animowanego, który w żartobliwy sposób przedstawia historię znaku gryfa.

Szczecińska organizacja NOT jest współorganizatorem i partnerem tego projektu. 

Strona główna projektu: http://proyecto-lince.com/en/

A poniżej zabawna animacja pokazująca pochodzenie i długą drogę znaku gryfa- w jaki sposób stał on się symbolem tak powszechnie znanym w naszym regionie?

W ramach projektu Zasłużeni dla nauki i techniki spod znaku Gryfa wykonaliśmy także filmy prezentujące rolę wybitnych dla naszego regionu osób na przełomie dziejów.

Technik Mechanik - elitarny profil kształcenia

Projekt zakładał promocję nowego kierunku nauczania w szkole średniej- profilu TECHNIK MECHANIK ze specjalizacją z zakresu automatyki i robotyki. Promocja odbywała się m.in. za pomocą filmów, internetu, uczestnictwa w wydarzeniach tematycznych oraz za pomocą bezpośrednich wizyt w szkołach.

Wykaz projektów- archiwum

2008   „Informacja europejska w regionach – 2008” działalność    punktu informacji europejskiej w woj. Zachodniopomorskim dla    lokalnej społeczności, dzieci i młodzieży, przedsiębiorców,    NGO, samorządowców. UKIE


2008    „Unia Europejska z klimatem 2008” Upowszechnienie wiedzy o UE -    zmiany klimatyczne, pakiet klimatyczny; kierowane do lokalnej    społeczności, na terenie województwa zachodniopomorskiego,   UKIE   


2009    „Informacja europejska w regionach – 2009”. Upowszechnienie    wiedzy o UE; dla społeczności lokalnej, NGO, dzieci i młodzieży,    przedsiębiorców, samorządowców, UKIE   


2009 Konkurs Urzędu Miasta    Szczecin na zrealizowanie zadania publicznego w postaci szkoleń z    zakładania własnej firmy dla studentów i absolwentów uczelni    wyższych. Okres realizacji: 17-20 listopad 2009 (6267,00zł.);    16-19 listopad 2010 (8 175,00 zł); 14-18 listopad 2011    (14 000,00 zł) , 12-20 listopada 2012


2009    „Człowiek w globalnym kryzysie“ Edukacja z zakresu    przedsiębiorczości dotyczące kryzysu ekonomicznego; Dla uczniów    i nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych NBP    


2010    Konkurs Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, „Nie wyjeżdżaj –    graj strategicznie”, Projekt realizowany był w województwie    zachodniopomorskim, małopolskim, łódzkim i wielkopolskim. Okres    realizacji: 14 październik 2009 – 25 marca 2010 r.    


2010    „Informacja europejska w regionach – 2010“ Upowszechnienie    wiedzy o UE; dla społeczności lokalnej, NGO, dzieci i młodzieży,    przedsiębiorców, samorządowców, obszar: województwo    Zachodniopomorskie   MSZ   .


2011    Zadanie publiczne – rozwój przedsiębiorczości społecznej,    tytuł zadania „Przedsiębiorczość społeczna dla technika i    inżyniera – PeSTI” dofinansowane ze środków Programu    Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich


2011    „Rue de la Loi w woj., zachodniopomorskim” Tematyka projektów:    informacja edukacyjno – promocyjna nt. polskiej prezydencji MSZ   


2011    „Informacja europejska w regionach – 2011“   Upowszechnienie    wiedzy o UE; dla społeczności lokalnej, NGO, dzieci i młodzieży,    przedsiębiorców, samorządowców, obszar: województwo    Zachodniopomorskie   MSZ   


2012    „PeSTI – ekonomia społeczna inżyniera i technika”,    Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej – Fundusz Inicjatyw    Obywatelskich    


2012    „Wiem jak – efektywnie dzięki wiedzy”. Promocja    przedsiębiorczości; NBP    


2012    „Informacja o 18-miesiecznym programie Rady UE w czasie    prezydencji polskiej, duńskiej i cypryjskiej”, MSZ    


2012    „Informacja europejska w regionach – 2012“ Upowszechnienie    wiedzy o UE; dla społeczności lokalnej, NGO, dzieci i młodzieży,    przedsiębiorców, samorządowców, obszar: województwo    Zachodniopomorskie   MSZ    


2012    „Polsko – Rosyjska wymiana młodzieży 2012” Polsko –    Rosyjskie Centrum Dialogu i Porozumienia - dofinansowanie z Centrum    Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia na realizację projektu    wspierającego dialog i porozumienie w stosunkach polsko-rosyjskich w zakresie „Polsko Rosyjskiej Wymiany Młodzieży 2012”


2012    „PeSTI II – ekonomia społeczna inżyniera i technika”,    Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej – Fundusz Inicjatyw    Obywatelskich    


2013    „Polsko – Rosyjska wymiana młodzieży 2013” Polsko –    Rosyjskie Centrum Dialogu i Porozumienia


2013    „Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej - Współpraca    międzynarodowa i polityka zagraniczna w regionie – świadomy    obywatel kształtuje się w debacie”, Ministerstwo Spraw    Zagranicznych RP


2013    „Inżynier w ekonomii społecznej”, Ministerstwo Pracy i    Polityki Społecznej – Fundusz Inicjatyw Obywatelskich    


2013    - Projekt „Piątka na szóstkę” Współfinansowany ze środków    Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,    Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój    wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie    9.1.Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości    usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie    9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o    utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w    jakości usług edukacyjnych. Projekt realizowany w okresie 09.2013    r. – 06.2015 r.


2014    – 2015 „Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej – Dumny    Polak – Aktywny Europejczyk – Otwarty Światowiec”,    Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP,    


2014    - Zadanie publiczne – rozwój przedsiębiorczości społecznej,    tytuł zadania „Akademia przedsiębiorczego inżyniera”    dofinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw   Obywatelskich

Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT Rada Regionu Zachodniopomorskiego
Aleja Wojska Polskiego 67 70-478 Szczecin
Polska
+48 91 433 83 05
+48 91 433 83 05
(c) 2020 www.not-szczecin.pl